polackova

Alžběta Poláčková

Alžběta Poláčková (Krasava) je absolventkou pražské Akademie múzických umění ve třídě prof. R. Tučka. Úspěšně se zúčastnila několika mezinárodních pěveckých soutěží (mj. získala 1. cenu a Cenu Emy Destinnové v Londýně na soutěži Anglo-Czechoslovak Trust a Cenu Národního divadla v Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2002)). Od roku 2003 je sólistkou Národního divadla v Praze, kde nastudovala role, jako jsou Pamina (Kouzelná flétna), Donna Elvira (Don Giovanni) a Hraběnka (Figarova svatba), Eurydika (Orfeus a Eurydika), Mařenka (Prodaná nevěsta), Terinka (Jakobín), Rusalka, Margit (Pád Arkuna), Kristina (Věc Makropulos), Bystrouška (Příhody lišky Bystroušky), Karolka a Jenůfa (Její pastorkyňa), Málinka/Etherea/Kunka (Výlety páně Broučkovy), Marie, Mariken a Soprán (Hry o Marii) a Juliette, Micaela (Carmen), Markéta (Mefistofeles), Mluvící kniha a Mořská panna (Čarokraj) či Princezna (Krakatit). V červnu 2011 nastudovala roli Lise v opeře Philipa Glasse Les Enfants terribles uvedené v rámci Pražského quadriennale scénografie a divadelního prostoru. V divadle Archa se podílela na projektu Danse Macabre. Na jaře 2014 se účastnila jako Druhá žínka koncertních provedení Rusalky s dirigentem Ivánem Fischerem a Budapešťským festivalovým orchestrem (Budapešť, Dortmund, Bruggy). V této roli absolvovala svůj debut v pařížské Opéra Bastille (2015), následoval debut s BBC Symphony orchestra v roli Jitky (Dalibor) pod taktovkou J. Bělohlávka. Na festivalu v Glyndebourne účinkovala v roce 2016 jako Lišák v Janáčkových Příhodách lišky Bystroušky. Koncertně vystoupila např. ve Vídni na festivalu Musikerlebnis Mitteleuropa a v Krakově na Österreichische Europa-Tage.  Spolupracuje s orchestrem Virtuosi di Praga, s Filharmonií Bohuslava Martinů ad. Několikrát účinkovala v rámci festivalů Pražské jaro a Smetanova Litomyšl. Spolu s ArteMiss triem natočila na CD Dmitri Šostakoviče Vokálně instrumentální suitu na slova A. Bloka. Sopránovým sólem se podílela na nahrávce Janáčkova Věčného evangelia s dirigentem Tomášem Netopilem (Supraphon, 2014). Spolupracovala s řadou významných dirigentů, např. s Jiřím Bělohlávkem, Asherem Fishem, Ivánem Fischerem, Tomášem Netopilem, Oliverem Dohnányim, Ondrejem Lenárdem, Jakubem Hrůšou, Tomášem Hanusem ad.